ללמוד לאכול אוכל שמתאים לגוף שלך

אוכל בריא

כשחושבים על אוכל בריא ישר חושבים על פירות וירקות, ובעוד המחשבה הזו היא בהחלט הכיוון הנכון, זה חשוב מאוד לדעת כי תזונה נכונה היא כזו אשר חייבת להיות מותאמת בצורה הכי פרטנית לכל אדם ולא להינתן באופן מרוכז וכללי מידי, כדיאטנית קלינית היא המקום שאליו יש לגשת עם הבקשה לאותו תפריט מדובר.

אוכל בריא הוא כזה שצריך לכלול את כל אבות המזון, וגם כאן יש כמות ספציפית שאותה יש לצרוך ולא מעבר לכך. דבר זה אומר כי גם אם יש פרי בריא, זה לא אומר כי יכולים לאכול כל כך הרבה פירות כי פירות הם כאלה שבהם יש סוכר. אומנם לא סוכר מעובד, אבל עדיין סוכר.

הדבר הנוסף הוא השתייה. האדם המודרני התרגל לשכוח מהמשקה הכי בריא שהוא מים, ועבר אל שתייה של משקאות ממותקים שגם מכילים חומרים משמרים, סוכר ואף קפאין וגם משמינים. תזונה בריאה היא כזו שאר מכילה את כמות המים היומית הנדרשת שאותה יש לשתות לאורכו של היום בצורה מדורגת ולא בבת אחת.

ברוקולי וגזר

היתרונות של תזונה נכונה:

חיים בריאים

העולם המודרני הפך את הגוף שלנו לכזה שאר צורך אוכל שהוא לא בריא בכלל, ואף גרוע מכך, גוף שמכור אל מוצרי אוכל שבהם יש מרכיבים שיוצרים תחושה של רעב ושל דחיפות לאכול שוב ושוב כל פעם מחדש. המזון המוכן הוא כזה שמכיל הרבה מאוד חומרים במינונים שאינם בריאים, כמו נתרן וסוכר, וזאת לצד מוצרים שבהם ישנם חומרים משמרים שהם אינם בריאים בכלל.

ברגע בו מחזירים לגוף את האוכל שהוא שכח כבר בשל העידן של אוכל מוכן, התחושה הופכת להיות אט אט של הרבה דחף לאכול מוצרים שאינם בריאים כמו מוצרים ממותקים וממולחים יתר על המידה, לצד חידוד חוש הטעם ויצירה של גוף בריא שבו המדדים הם טובים החל מרמת הסוכר ועד לרמה של הכולסטרול בדם. למעשה, מומחים בתחום מציינים, כי השינוי הזה של מה שאוכלים והמעבר אל תזונה נכונה יביא אל תוחלת חיים יותר ארוכה ואל חיים שבהם החולי רחוק יותר בשל האכילה הבריאה.

הסרת משקל עודף

ברגע בו משנים את סוג התזונה שאליה מורגל הגוף ועוברים אל אוכל שהוא הרבה יותר בריא עבור, הדבר ניכר לא רק בחיוניות שהולכת ועולה לה, אלא גם בהיבט של איבוד מסת שומן. אוכל בריא הוא כזה שיכול לעודד מעבר אל חילוף חומרים הרבה יותר טוב ואל מצב שבו הגוף פשוט שבע ולא מחפשים כל הזמן מה עוד לאכול.

הרבה מאוד אנשים שעוברים אל תהליך של תזונה נכונה רואים באופן בולט גם את הירידה שלהם במשקל, כשאר הם יכולים לרדת לאורכה של תקופת המעבר וההסתגלות של התזונה הבריאה יותר משקל של כמה קילוגרמים בודדים או אפילו עשרות של קילוגרמים במידה והמשקל העודף הוא רב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *