ויטמינים שיחזקו אתכם בחורף

ויטמינים

חורף זה כיף – שוקו חם, מועדון הפוך, מרק מנחם, גשם מתדפק על החלון, אבל חורף זה גם נאחס – עייפות, שפעת, דלקת גרון, מצב רוח אפרורי ועוד צרות חורפיות. ניתן למזער את התופעות הפחות נעימות אם שומרים על מאזן בריא ואיתן של ויטמינים החיוניים לגוף. הרי לכם הוויטמינים שיסייעו לכם לעבור בשלום את העונה האפורה והקרה ולהיות בריאים גם כשכולם מסביבכם מתעטשים ומשתעלים:

1. ויטמין C
יש קטע כזה שכל הזמן אומרים "ויטמין סי זה נגד הצטננות" אבל זה לא לגמרי נכון. ויטמין סי יכול לשפר את התפקוד של מערכת חיסון וכך לסייע במניעת הצטננות אבל לא באופן מלא. מה שכן, הוא יכול בהחלט לקצר את הזמן שתסבלו ממנה אם תהיו חזקים גופנית. כמות מומלצת של ויטמין סי לאדם בוגר מגוונת ויכולה לנוע בין 600 ל-7500 מ"ג ליום. לגבי זה כדאי לכם מאוד להתייעץ עם נטורופת או עם רופא המשפחה. ניתן לקבל את הוויטמין גם מצריכה יומית של פירות וירקות המכילים אותו, דוגמת: גמבה, ברוקולי ואפילו גויאבה המכילים למעלה מאלף מ"ג לכל 100 גרם מזון. אם לא יוצא לכם לאכול את המאכלים האלו, לכו על טבליות של הוויטמין לאחר התייעצות עם רופא.

2. ברזל
לגוף שלנו יש מאגרי ברזל קבועים שמתרוקנים ומתמלאים עם צריכה של מזונות עשירים במינרל החשוב. כאשר רמות הברזל נמוכות בדם יש עייפות גדולה, שמתגברת בעונת החורף. אצל נשים המצב חמור יותר במיוחד בתקופת המחזור החודשי. נטילת ברזל עשויה להעלות את רמות האנרגיה ולסייע במעבר חשוב של חמצן העובר בדם לריאות, למח העצם, לשרירים ולתאי גוף רבים. נטילה של ברזל ביחד עם משקה שיש בו ויטמין סי היא הדרך לגרום לספיגה הכי אפקטיבית של ברזל בגוף. לפני כן בקשו מהרופא לעשות בדיקת דם של רמות ברזל בגוף, כדי לדעת האם אתם צריכים להעלות את הרמות שלו.

3. אבץ
מקרים שונים מראים כי אבץ מסייע מאוד לעכב התרבות של וירוסים מהסוג שמביא עלינו צינון והוא יכול לקצר את זמן החולי. אנשים שסובלים מן המחסור בו סובלים גם מחולשה ומתקררים באופן תדיר. יש להם גם נשירת שיער, בעיות עור ורגישות מוגברת לזיהומים. ניתן לקבל אבץ מאכילה של טחינה, קטניות וכן בשר. אפשר גם כמובן ליטול טבליות או כדורי מציצה. אם סובלים מדלקת גרון מומלץ ללכת על כדורי מציצה. הטבליות מסייעות יותר לחיזוק של המערכת החיסונית במיוחד במקרים של שפעת וכן בעיות נשימה שונות.

4. ויטמין D
משך זמן האור מתקצר בעונת החורף, ואנחנו גם מבלים רוב היום במשרד כך שאנחנו כמעט ולא נחשפים לאור שמש. מי שסובל ממחסור בוויטמין D מצבו בחורף רק מחמיר. מחסור בוויטמין מקשה על ספיגה תקינה של סידן ומייצר סיכוי גבוה לחטוף הצטננות. מרבית האנשים סובלים ממחסור בוויטמין D  ובכלל אינם מודעים לכך. מומלץ לצרוך אותו בטבליות, כמובן לאחר התייעצות עם רופא.

גלישה זוויתית אל היתרונות הבריאותיים של אומגה 3

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *