תזונה ללא גלוטן

תזונה ללא גלוטן

לחם ללא גלוטן

בשנים האחרונות אנו נחשפים לטרנד חדש – ללא גלוטן. לשמחתנו, מדובר הפעם בטרנד בריא, מכיוון שכיום רוב המוצרים שמכילים גלוטן, הם לא בדיוק בריאים ודיאטטיים. לפני לא הרבה שנים היו האנשים שחולים במחלת הצליאק צריכים לבדוק לפחות עשר פעמים בכל מוצר את הרכיבים, את ה"עלול להכיל" ולשאול שוב ושוב את המלצר: "אתה בטוח שאין במנה הזו גלוטן?". חולי הצליאק מתחלקים לרמות שונות, יש כאלה שיקבלו כאב בטן קל ויש כאלה שיהיו בסכנת חיים של ממש במידה ויאכלו מאכל המכיל מידה קטנה של גלוטן. על כן רבים מהם נמנעו בעבר לצאת למסעדות או לקנות מוצרים שעלולים להכיל גלוטן.

בעקבות הטרנד ובעקבות מודעות שצמחה בחברה, בשנים האחרונות נהיה הרבה יותר קל להסתדר ללא גלוטן גם בקנית מצרכים לבית וגם במסעדות. מסעדות רבות מעידות על חלק מהמנות שלהן שהן נטולות גלוטן (אם כי יש לציין שבמידה ויש רגישות גבוהה, המסעדות בדרך כלל לא לוקחות אחריות מכיוון שהמטבח עצמו מכיל גלוטן) וחולי הצליאק יכולים להיות הרבה יותר רגועים.

> מתכון קאפקייקס שוקולד בלי טיפת קמח

במקביל צמחה לה תזונה נטולת גלוטן גם אצל אנשים שלא רגישים לגלוטן, מטעמים דיאטטיים בלבד. זה ידוע כי מאכלים המכילים גלוטן הם מאכלים פחות בריאים, יותר משמינים ויותר ממכרים – לחם, פסטות, מאפים ועוד שלל דברים טעימים. בעקבות המודעות והתפתחות התזונה הזו, החלו להופיע מוצרים תחליפיים ללא גלוטן: חטיפי אנרגיה, לחם, קורנפלקס, פסטה. בעצם, את כל מה שחולי הצליאק לא יכולים לאכול, הם יוכלו למצוא בסופרים בגרסה ללא גלוטן, שזה נהדר, אך האנשים הנמנעים מגלוטן מסיבות דיאטטיות צריכים לזכור להתרחק גם מהמוצרים האלה. למרות שלא נמצא בהם גלוטן הם לא נכללים בקטגוריית תזונה נכונה, אנו נמצא בהם חומרים אחרים לא פחות משמינים ולכן אנו לא נצליח לרדת במשקל, גם אם גלוטן לא ייכנס לגופנו.

בדיאטה מאוזנת ללא גלוטן ניתן לאכול חביתת קמח עדשים, פנקייקים מקמח טף, המון פירות וירקות, תמרים, אגוזים ושקדים, ממרחים כמו טחינה, אבוקדו, חצילים או עגבניות. לארוחת הצהריים ניתן לאכול קטניות, דגנים, פחמימות, סויה. קיים מגוון רחב וצבעוני, צריך רק להיפטר מההרגלים הישנים שלנו.

תוך מספר ימים הנפיחות שאופיינית לגלוטן תרד ואנו נרגיש הרבה יותר קלילים. במידה ונקפיד על הוצאת הגלוטן מהתפריט וגם על הוצאת התחליפים שלו ובמקום זה אנחנו נאכל קטניות משביעות, ארוחת צהריים מספקת וארוחות ביניים המורכבות מפירות, ירקות, תמרים ושאר לא מזיקים, אנו נגלה ירידה במשקל.

למאמרים נוספים בנושא תזונה נכונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *