טיפים לירידה במשקל ושמירה עליו לאורך זמן

טיפים לירידה במשקל ושמירה עליו לאורך זמן

רבים מאיתנו מכירים את המלחמה במשקל. כולנו היינו שם בשלב זה או אחר בחיינו, כאשר ניסינו לרדת במשקל בתקופה זו או אחרת. לפעמים הצלחנו, לפעמים לא, לפעמים היינו בטוחים שאנחנו בדרך הנכונה אבל אז העלינו את כל הקילוגרמים בחזרה. לפעמים זה מרגיש כאילו כל הסיכויים נגדנו, והרבה פעמים זה פשוט נכון.

"יש כל כך הרבה אוכל נהדר ושופע וזה מונח מולנו כל הזמן. לדעתי זה נס שאנשים אפילו לא שמנים יותר ממה שהם היום", אומר ד"ר מאיר שטמפפר, פרופסור לאפידמיולוגיה ותזונה ב- Harvard T.H. Chan, בית הספר לתזונה. "אפילו אנשים פעילים העוסקים בפעילות גופנית כלשהי, לא מבזבזים את הקלוריות שאבותינו בזבזו", הוא טוען. בנוסף לשפע המזון, לרוב האנשים יש שגרה של ישיבה לעומת החיים הפעילים של אבותינו.

אך למרות שלרדת במשקל זוהי עבודה קשה, אין צורך להרים ידיים ולוותר. ישנן אסטרטגיות שיעזרו לנו לעשות זאת כמו שצריך ואפילו לשמור על המשקל לאחר הירידה.

בלי דיאטה: נסו להרחיב את המחשבה לבריאותכם הכללית בלי להתמקד בדיאטה ספציפית. אכלו נכון, עשו פעילות גופנית עקבית עם מאמן כושר אישי או עם חבר, היו פעילים, שתו יותר מים והכניסו את זה לשגרה שלכם. "אכילת שומן אינה גורמת לשומן. יש מחקרים המראים שאכילת שומנים בריאים עוזרת לאנשים לשלוט במשקל שלהם יותר מאשר דיאטות המנדות את השומן", אומר ד"ר שטמפפר.

תזונה

פעילות גופנית שוטפת: "עבור רוב האנשים, שמירה על המשקל ללא פעילות גופנית היא כמעט בלתי אפשרית", הוא אומר. יש לבצע פעילות גופנית ולא ניתן לברוח מזה. "אני תומך לא רק בפעילות אירובית אלא גם באימוני משקולות. בניית שרירים תורמת לא רק להעלאת קצב חילוף החומרים אלא גם בהבאת יתרונות בריאותיים אותם לא תוכלו למצוא בפעילות אירובית", הוא מוסיף.

נסו מגוון אסטרטגיות: משהו אחד יעבוד לאדם מסוים ולחברו לא. מצאו מה עושה לכם טוב והתמידו בו.

התמדה: ירידה במשקל ושמירה עליו הוא באמת דבר קשה. אנשים רבים נכשלים הרבה לפני שהם מתחילים להצליח. התמידו, התחייבו בפני עצמכם ועמדו במטרות שלכם. בכל יום הזכירו לעצמכם מדוע אתם עושים זאת ושמרו על המסלול.

שיטת המזלג: טיפ קטן ופשוט לשעת האכילה – הניחו את המזלג בין הביסים. אכלו ביס והניחו אותו שוב, אל תחזיקו אותו בידיים שלכם בזמן האוכל ככה שבכל פעם תצטרכו לקחת אותו מחדש. שיטה זו גורמת לנו להיות קשובים לגופנו ולדעת מתי להפסיק לאכול.

מים: נוסחת הקסם שתמיד פועלת. היא תורמת לירידה במשקל, לעור בריא, למערכות הגוף לפעול בצורה תקינה, היא מרעננת וחשובה. אם תרגילו את עצמכם לשתות עוד כוס מים על הבוקר, לפני השינה, באמצע היום ואחרי הארוחה, יכול מאוד להיות שזה מה שיעשה את ההבדל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *