עוגיות טחינה למען שלום עולמי

עוגיות טחינה למען שלום עולמי

עוגיות טחינה

מבוסס על מתכון עוגיות טחינה של מיקי שמו

אני רוצה לדבר אתכם היום על נושא חשוב מאין כמוהו. אני רוצה לדבר אתכם על משהו מופלא שלדעתי הצנועה, אין שום בעיה שאינו יכול לפתור. אני מדברת כמובן על עוגיות טחינה. אני באופן אישי לא מצליחה להבין למה יש מלחמות בעולם ושלל התקוטטויות כשיש אפשרות פשוט לאכול עוגיות טחינה. אולי אין מספיק עוגיות טחינה לכולם? אולי זו הבעיה בעצם וזו הסיבה שאנחנו מתקשים כאנושות להגיע לשלום עולמי? מקווה שלא, כי למען האמת עוגיות טחינה ממש קל להכין וזה יהיה עצוב לגלות שבגלל דבר כה פעוט ופשוט כולם רבים.

עוגיות טחינה יכולות לבוא בערך במיליון צורות, או שיותר נכון לומר מיליון וריאציות של מתכונים. הן לרוב יראו אותו דבר דווקא, אליפסות או כדורים מעט שטוחים, לפעמים מעוטרות בשקד במרכזן ואבקת סוכר ולפעמים ככה כמו שהן בנטורל. אבל מבחינת מתכונים, באמת יש אינסוף. עם ביצה, בלי ביצה, עם קמח או בלי, נטול גלוטן וסוכר או מותאם לטבעונים, וכמעט תמיד הכל יוצא מוצלח וממש טעים. טוב, מה לעשות, כשמדובר בטחינה – מזון האלים – קשה לטעות. אני באופן אישי דוגלת במה שיכול להיות גם בריא על הדרך, הופך את זה גם לקצת יותר טעים. ככה הראש שלי עובד. ואם זה אפשרי זה נהדר.

אז אם מדברים על האופציה הבריאה יותר של עוגיות טחינה, הייתי מתחילה בהחלפת הסוכר הלבן בסילאן או נגיעת סטיביה (מתוק פי 300 מסוכר, אז להזהר עם זה) או אפילו סירופ מייפל טבעי ללא תוספים מיותרים – יכול להיות שדרוג מטריף. למי ששומר כשרות או טבעונות וגם אולי מבחינת הבריאות – מתכון המכיל חמאה ניתן להחליף בשמן קוקוס. בעיניי הטחינה עצמה היא כבר שמן, אז לא ברור לי מדוע להוסיף עוד סוגים.

כמו כן, אני הגיתי לאחרונה מתכון לעוגיות טחינה שבו ניתן להחליף קמח רגיל בקמח שקדים! אבל חשוב לציין, עוגיות טחינה ניתן בהחלט להכין בלי קמח בכלל, אז קמח השקדים בעיניי זו נטו תוספת מעניינת לטעם ולמרקם הסופי. העניין עם הקמח, אגב, הוא ההבדל שבין עוגיית טחינה פריכה ונימוחה לבין עוגייה גמישה ודביקה (שאגב, ניתן גם להקפיא במקום לאפות!). שתיהן יכולות להיות נהדרות, זה רק עניין של טעם אישי.

מה שעוד כיף בעוגיות טחינה, מעבר לזה שהן באמת ממש פשוטות להכנה ברמה של לזרוק את כל המרכיבים לקערה, לערבב, ליצור כדורים ולזרוק בתנור – זה שרוב האנשים באמת ממש אוהבים אותן. הן טובות לאורחים שבאים במפתיע, לקפה של הבוקר, לפינוק לבית הספר לילדים בתוספת לסנדוויץ', לחטיף שלוקחים בתיק בשביל להתרענן באמצע היום ובכללי סתם נשנוש לכל שעה ורגע ביום. הבעיה היחידה הן שהן עלולות להתפורר די בקלות אם מניידים אותן בתיק, אבל לגמרי שווה להשקיע בשבילן בקופסה קטנה וחמודה שתשמור על טריותן וצורתן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *